کد خبر : 5034
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

ضر‌ب‌الاجل‌ استاندار ضربی نداشت/ خریداران آذربایجان خودرو همچنان در انتظار تحویل خودرو

ضر‌ب‌الاجل‌ استاندار ضربی نداشت/ خریداران آذربایجان خودرو همچنان در انتظار تحویل خودرو

به گزارش تبریز یازار، حدود ۵ هزار نفر از مالباختگان خرید خودرو از شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان «آذویکو» با  ثبت سوژه «عدم انجام تعهدات شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان «آذویکو»  در سامانه «فارس من» خواستار احقاق حقوق خود از مراجع ذی‌صلاح و قانونی شدند.  براساس اعلام این مالباختگان شرکت آذویکو بعد از اعلام برنامه زمانبندی تحریم‌های ظالمانه آمریکا


به گزارش تبریز یازار، حدود ۵ هزار نفر از مالباختگان خرید خودرو از شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان «آذویکو» با  ثبت سوژه «عدم انجام تعهدات شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان «آذویکو»  در سامانه «فارس من» خواستار احقاق حقوق خود از مراجع ذی‌صلاح و قانونی شدند. 

براساس اعلام این مالباختگان شرکت آذویکو بعد از اعلام برنامه زمانبندی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و با علم و اطلاع و آگاهی کامل نسبت به تحریم‌ها و تبعات آن و با تبلیغات گسترده و با ادعای اینکه تحریم‌ها هیچ تاثیری در تحویل خودروها ندارد و به اندازه چندین برابر پیش‌فروش‌ها قطعه در داخل کشور وجود دارد، اقدام به پیش‌فروش حدود  ۶ هزار و‌  ۴۰۰ دستگاه خودرو نموده‌ است.

اما پس از گذشت بیش از یک سال از موعد تحویل خودروها، این شرکت از تحویل خودروها امتناع کرده و پاسخگوی حواله‌داران نیست و در جدیدترین اظهار نظر، اعلام کرده است که هیچ خودرویی را تحویل نخواهد داد و حواله‌داران می‌توانند انصراف دهند.

این در حالی است که طبق آمار رسمی بانک مرکزی، شرکت صنعت خودرو آذربایجان تا پایان اسفند ۹۷ به میزان ۲۰ میلیون دلار ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده ‌است همچنین طبق آمار رسمی ماهانه تولید خودرو منتشر شده توسط وزارت صمت تا پایان اسفند۹۷ تعداد ۳ هزار و ۵۷۰ دستگاه خودرو تولید کرده ‌است.

پیرو این موضوع خبرنگار فارس گفت‌وگویی با وحید منایی عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در تاریخ ۱۳۹۸٫۱۱٫۱۴ انجام داد که در آن مصاحبه  منایی به خبرنگار فارس  گفت: چهار پرونده تخلف گروه صنعت خودرو آذربایجان برای سازمان حمایت محرز شده است و بنابراین پرونده تخلف این خودروساز برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی منتقل شده است.

در ادامه پیگیری فارس، وحید منایی عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در مصاحبه‌ای دیگر در ارتباط با آخرین پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون پرونده شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) بیان داشت:  با توجه به ارجاع پرونده شرکت به‌دلیل عدم ایفای تعهدات به سازمان تعزیرات حکومتی و نظر به آخرین پیگیری‌های انجام شده مراتب از طریق شعبه ۶۴ تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در حال رسیدگی و تعیین تکلیف است. 

* خودروهای ناقص کف کارخانه زیر نظر تعزیرات تکمیل و تحویل می‌شود

عضو هیات مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات افزود: در این ارتباط با توجه به وجود حدود ۷۴۶ دستگاه خودروی ناقص کف کارخانه شرکت مقرر شد، شرکت صنعت خودرو آذربایجان تحت نظارت شعبه مذکور نسبت به تکمیل و واگذاری آن بر اساس تاریخ اولویت ثبت‌نام و تحویل این خودروها به خریداران مرتبط اقدام کند. 

وی متذکر شد: ضمنا تا این تاریخ شرکت مذکور با تعدادی از مشتریان توافق نموده و اصل و سود مبالغ پرداختی را به مشتریان عودت داده  و برخی از پرونده‌ها نیز از طریق محاکم قضایی تعیین تکلیف شده است.

 منایی تصریح کرد: با توجه به تعهدات باقی‌مانده، شرکت مکلف گردیده نسبت به ارائه راهکارهایی از قبیل تحویل خودروی جایگزین همچنین توافق با سایر مشتریان برای  عودت اصل و سود وجوه به ایشان اقدام  کند.

منایی تاکید کرد: قطعا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در حدود وظائف قانونی خود تا ایفای آخرین تعهد باقی‌مانده در خصوص تمامی شرکت‌های عرضه‌کننده پیگیری لازم را انجام خواهد داد و شرکت‌های مربوطه نیز در این ارتباط مکلف به رعایت آئین‌نامه‌ها و ضوابط ابلاغی مرتبط می‌باشند.

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای حل مشکل مشتریان شرکت صنعت خودرو آذربایجان

استاندار آذربایجان‌شرقی دهم شهریور امسال بر حل مشکلات مشتریان شرکت صنعت خودرو آذربایجان و ایفای تعهدات این شرکت در برابر خریداران تأکید کرد.

 محمدرضا پورمحمدی اظهار داشت: عدم تحویل به‌ موقع خودرو به مشتریان و عملی نشدن تعهدات شرکت صنعت خودرو آذربایجان در روزهای اخیر موجب نارضایتی مشتریان این شرکت شده است.

وی با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های شرکت صنعت خودرو آذربایجان مبنی بر تسریع در انجام تعهدات در برابر مشتریان، تأکید کرد: ۱۰ روز به این شرکت مهلت داده شده تا نسبت به تعیین تکلیف مشتریان اقدام و نتیجه را به استانداری منعکس کند.

پورمحمدی ادامه داد: در هشتم مرداد هم معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، ضرورت حل مشکلات خریداران و انجام تعهدات شرکت صنعت خودرو آذربایجان را در نامه‌ای به مدیرعامل این شرکت تذکر داده بود.

گزارش فارس حاکی است، این ضرب‌الاجل استاندار آذربایجان‌شرقی هم ضربی نداشته و خریداران از این شرکت هنوز سرگردان هستند و از تبریز یازار خواستند مشکل‌شان را از مسوولان پیگیری کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س




Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.