کد خبر : 5649
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳

رتبه‌بندی فرهنگیان در بودجه ۱۴۰۰ دیده نشده است/ محروم بودن ۳٫۵ میلیون دانش‌آموز از آموزش مجازی

رتبه‌بندی فرهنگیان در بودجه ۱۴۰۰ دیده نشده است/ محروم بودن ۳٫۵ میلیون دانش‌آموز از آموزش مجازی

به گزارش تبریز یازار، مهدی اسماعیلی با بیان اینکه آموزش و پرورش، مجموعه بسیار بزرگی است که مأموریت‌های متنوعی برای این دستگاه بزرگ تعریف شده، اظهار کرد: تنوع مأموریت در آموزش و پرورش به حدی است که نیازمند توجه ویژه در تخصیص اعتبارات است. نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی‌های اولیه از لایحه


به گزارش تبریز یازار، مهدی اسماعیلی با بیان اینکه آموزش و پرورش، مجموعه بسیار بزرگی است که مأموریت‌های متنوعی برای این دستگاه بزرگ تعریف شده، اظهار کرد: تنوع مأموریت در آموزش و پرورش به حدی است که نیازمند توجه ویژه در تخصیص اعتبارات است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی‌های اولیه از لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حوزه آموزش و پرورش نشان می‌دهد که بودجه این حوزه با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، مهم‌ترین مسئله در بودجه امسال به پرداختن حقوق معلمان بازمی‌گردد که اصلی‌ترین برنامه در ساماندهی حقوق و مزایای معلمان یعنی طرح رتبه بندی در بودجه دیده نشده است.

رتبه بندی در بودجه ۱۴۰۰ دیده نشده است

وی با تأکید بر اینکه رتبه‌بندی ردیف اعتباری مجزا و مهمی را طلب می‌کند که دولت این مهم را به درستی در بودجه ۱۴۰۰ ندیده است، اختصاص فقط تبصره‌هایی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، قابل قبول  و قابل اجرا نیست.

اسماعیلی،  ادامه داد: همچنین اعتبار مد نظر برای توسعه و تجهیز مدارس به خوبی در بودجه ۱۴۰۰ دیده نشده؛ برخی از مدارس به ویژه در حاشیه شهرهای بزرگ و روستاها نیازمند تقویت تجهیزات آموزشی هستند و باید به این مهم توجه کرد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان، تصریح کرد: برابر قانون، دولت موظف است نیمی از سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان را تأمین کند ولی در پرداخت سهم خود عقب مانده و در بودجه ۱۴۰۰ نیز از سهم پرداختی خود غفلت کرده است.

باید برای دسترسی ۳٫۵ میلیون دانش آموز به آموزش مجازی تدبیری می‌شد

اسماعیلی، موضوع دیگر که باید در بودجه ۱۴۰۰ به آن توجه می‌شد را مسئله آموزش مجازی خواند و تأکید کرد: تعداد ۳٫۵ میلیون دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به تجهیزات آموزش مجازی مانند تبلت و گوشی هوشمند از آموزش مجازی محروم هستند و باید برای این مسئله نیز در بودجه ۱۴۰۰ تدبیر می‌‎شد.

توجه کمیسیون تلفیق مجلس به نیروهای خدماتی مدارس در بودجه ۱۴۰۰

وی با تأکید بر ضرورت افزایش اعتبارات در حوزه نوسازی مدارس، درباره توجه کمیسیون به نیروهای خدماتی نیز گفت: همچنین باید توجه ویژه به نیروهای خدماتی مدارس که جمعیت قابل توجهی هستند ولی فعالیت و تلاش آن‌ها به چشم نمی‌آید، صورت گیرد که به این مسئله نیز توجهی در بودجه ۱۴۰۰ نشده است.

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ تأکید کرد: همه این موارد در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ پیگیری خواهد شد تا با وجود همه محدودیت‌ها، بودجه‌ای اصلاح شده در حوزه آموزش و پرورش به نفع فرهنگیان و دانش آموزان به تصویب برسد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/ر




Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.