واکنش سازمان غذا و دارو به فروش برچسب اصالت دارو در دیوار
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تبریز یازار، سازمان غذا و دارو، برای شناسایی فرآوردههای دارویی اصل از تقلبی، تولیدکنندگان و واردکنندگان را موظف به چسباندن برچسب اصالت روی محصولاتشان کرده است.روی برچسب اصالت، یک شناسه رهگیری اختصاصی 20 رقمی تحت عنوان UID درج میشود که با وارد کردن آن در سامانه تیتک، مصرفکننده میتواند از اصالت فرآورده دارویی خریداری شده اطمینان حاصل کند اما بررسیهای تبریز یازار نشان میدهد که برخی مراکز چاپ لیبل درفضای مجازی اقدم به توزیع آگهی چاپ برچسب اصالت دارو میکنند.چاپ لیبل خام توسط برخی شرکتها و مراکز چاپ خصوصی و تبلیغ آن در فضای مجازی ممکن است این بستر را ایجاد کند که عدهای بدون داشتن مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو، با ارائه کدهای تقلبی، محصولات غیرمجاز خود را در بازار توزیع کنند.خبرگزاری تبریز یازار طی گزارش با عنوان فروش “برچسب اصالت دارو” در آگهیهای دیوار به این موضوع پرداخته است.برای پیگیری این مسئله، گفتگویی با سعید کاظمی؛ مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو داشتیم؛ وی درباره خبر فروش برچسبهای اصالت دارو در آگهیهای فضای مجازی به تبریز یازار اظهار کرد: شناسهگذاری و الصاق برچسبهای اصالت، بهعنوان ابزاری کلیدی در رصد و رهگیری تمام محصولات سلامتمحور تحت نظارت کامل سازمان غذا و دارو قرار دارد و هرگونه تخطی از این فرآیند غیرقانونی محسوب میشود.وی افزود: تأمینکنندگان کالاهای سلامتمحور موظفند مطابق ضوابط و استانداردهای اعلامی سازمان و قوانین و مقررات مربوطه، هر واحد فروش فرآورده تولیدی یا وارداتی را شناسهگذاری نمایند و از تطابق اطلاعات شناسهگذاری شده اقلام تولیدی و وارداتی با اطلاعات فروش به شرکتهای توزیعکننده اطمینان حاصل کنند.کاظمی تأکید کرد: سازمان غذا و دارو با هرگونه اقدام غیرقانونی در شناسهگذاری و الصاق برچسبهای اصالت به شدت برخورد خواهد کرد و از مصرفکنندگان نیز درخواست میشود با استعلام اصالت محصولات خریداری شده به اصالت فرآوردهها توجه ویژه داشته باشند.انتهای پیام/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0