کد خبر : 20965
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 - 10:34

مردم مشکل اتوبوس دارند/ ۷۲ دستگاه اتوبوس تبریز در اختیار پالایشگاه، پتروشیمی و علوم پزشکی!

مردم مشکل اتوبوس دارند/ ۷۲ دستگاه اتوبوس تبریز در اختیار پالایشگاه، پتروشیمی و علوم پزشکی!

به گزارش تبریز یازار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول برگی  صبح امروز در میز خدمت خیابان کوچه باغ  با توجه به مشکلات مطرح‌شده توسط شهروندان منطقه اظهار داشت: رسیدگی به بخشی از مشکلات و نواقص موجود در محله وظیفه شهرداری است. در همین خصوص پیشنهاد می‌کنم مشکلات مطرح‌شده به صورت جامع و کتبی ارائه شود تا بتوانیم با تمرکز


به گزارش تبریز یازار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول برگی  صبح امروز در میز خدمت خیابان کوچه باغ  با توجه به مشکلات مطرح‌شده توسط شهروندان منطقه اظهار داشت: رسیدگی به بخشی از مشکلات و نواقص موجود در محله وظیفه شهرداری است. در همین خصوص پیشنهاد می‌کنم مشکلات مطرح‌شده به صورت جامع و کتبی ارائه شود تا بتوانیم با تمرکز و سرعت بیشتر پیگیر مسائل مطرح‌شده باشیم.

وی افزود: همچنین با ارائه دقیق مشکلات و کمبودها می‌توان با حضور میدانی از نزدیک مشکلات را مشاهده نموده و با حضور شهردار محترم منطقه دستورات و اقدامات لازم برای رفع آن‌ها را اخذ کرد.

برگی در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز که مورد اعتراض شهروندان بوده نیز خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه باید گشت داشته و ساخت‌وسازهای غیرمجاز را رصد کند نباید این‌طور باشد که منتظر گزارش ناظر باشیم تا با تخلفات مقابله کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص پارک‌ها و فضای سبز محدوده خیابان کوچه‌باغ نیز خاطرنشان کرد: در این خصوص هم باید موضوعات و مسائل موجود را بررسی کرده و راه‌های رفع مشکلات را با همکاری ادارات و نهادهای مختلف رفع کنیم.

وی همچنین در پاسخ به مطالبات شهروندان این محله در خصوص بهبود وضعیت سرویس‌دهی شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه اظهار داشت: در دوره قبلی شورا و شهردار اسبق ۱۸۰ دستگاه اتوبوس در دوره شیوع ویروس کرونا از ناوگان اتوبوسرانی تبریز خارج شده بودند اما با توجه به نیاز شهر به خدمت‌رسانی این اتوبوس‌ها، پیگیر بازگشت آن‌ها برای ارائه خدمات به همشهریان عزیز بودیم. حالا که تماس می‌گیریم و اعلام می‌کنیم که علاوه بر درآمد خودشان ۷ میلیون تومان هم یارانه پرداخت می‌کنیم تا دوباره به ناوگان برگردند، قبول نکرده و می‌گویند در شهرهای دیگر فعالیت می‌کنند.

برگی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر کشور گفتم که با مشکلات حمل نقل مواجه هستیم و وی نیز دستور خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را صادر کرد. در کنار این موضوع ۷۲ دستگاه اتوبوس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی، پتروشیمی و پالایشگاه بود که مبلغ قابل‌توجهی هم از این بابت به شهرداری پرداخت نمی‌شد. از سوی دیگر این اتوبوس‌ها فقط به عنوان سرویس این مجموعه‌ها استفاده می‌شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز افزود: بر همین اساس مصر شدیم و فرماندار هم همراهی کردند تا این اتوبوس‌ها تعیین تکلیف شوند. حرف ما این است که چرا در حالی که مردم دچار مشکل هستند، این اتوبوس‌ها در خدمت مجموعه‌های مذکور باشند؟ ۳۰ دستگاه مربوط به پتروشیمی تعیین تکلیف شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا در طول ۳ ماه آتی این اتوبوس‌ها آزادسازی شود.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در تبریز خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در تبریز حضور داشت و در جلسه‌ای که همراه با شهردار محترم داشتیم، بسته‌های پیشنهادی خود را مطرح کردیم که یکی از حوزه‌ها مربوط به حمل‌ونقل درون‌شهری بود. در خصوص ۳۰۰ دستگاهی که خریداری خواهد شد، پیشنهاد ما این است که اتوبوس‌های ارس پلاک را وارد ناوگان اتوبوسرانی کنیم.

برگی گفت: امیدمان به‌روزهای آینده روشن و خوب است. ان‌شاءالله در حد توان تلاش داریم تا مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام/
 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.