به گزارش تبریز یازار، مهدی اسماعیلی، در مورد اعلام خبری از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه اولویت این وزارتخانه برگزاری کلاسهای آموزشی مدارس به صورت حضوری است، اظهار داشت: بررسیهای میدانی نشان میدهد تعداد قابل توجهی از مدارس در روستاهای کشور قرار دارند که از آمادگی لازم برای تحقق زیرساختهای آموزشی در فضای مجازی برخوردار نیستند، ضمن اینکه آموزش و پرورش هم اعلام کرده که ۳۰ درصد دانشآموزان از تجهیزات مورد نیاز برای بهرهمندی از آموزش مجازی برخوردار نیستند.
۱۵ شهریور زمان مناسبی برای آغاز ارائه خدمات آموزشی نیست
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۵ شهریور زمان مناسبی برای آغاز سال تحصیلی جدید نیست، چرا که آمادگی لازم برای ارائه خدمات اموزشی چه در قالب برگزاری کلاسهای حضوری و چه مجازی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: هنوز تعدادی از استانهای بزرگ کشور در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و در آنها امکان برگزاری کلاسهای حضوری آموزشی وجود ندارد. از سوی دیگر زیرساختهای لازم برای بهرهمندی از شبکه مجازی شاد هم فراهم نشده است و در بسیاری از شهرها و روستاها پهنای باند اجازه نمیدهد که بتوانیم از این روش برای ارائه خدمات آموزشی استفاده کنیم. ضمن اینکه رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی نامهای از رییسجمهور خواسته بود تا برای ارائه خدمات رایگان اینترنتی به دانشآموزان برنامهریزی شود که تاکنون محقق نشده است و این در حالی است که ارائه خدمات آموزش مجازی هزینه گزافی را به خانواده دانشآموزان تحمیل میکند.
وضعیت دانشآموزان اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید نگرانکننده است
اسماعیلی اظهار کرد: شرایط موجود حاکی از آن است که فعلا ارائه خدمات آموزشی نه در قالب برگزاری کلاسهای حضوری و نه مجازی امکانپذیر نیست، ضمن اینکه در چند ماه گذشته که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، زیرساختهای آموزشی به طوری که شایسته باشد، فراهم نشده است و تا وقتی با این وضعیت محدودکننده مواجه هستیم، این امکان وجود دارد که چرخه آموزشی کشور در برخی مناطق متوقف شود و تداوم این روند نگرانیهایی را پیرامون وضعیت دانشآموزان مقطع ابتدایی به ویژه اول ابتدایی ایجاد میکند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در تشریح دلایل وجود نگرانی پیرامون وضعیت دانشآموزان پایه اول ابتدایی، تاکید کرد: وقتی خدمات آموزشی در قالب مجازی ارائه شود نه اولیا میتوانند دروس ابتدایی را به فرزندانشان آموزش دهند و نه دانشآموزان به تنهایی قادر به آموختن دروس ارائه شده در فضای مجازی هستند، همچنین این امکان وجود دارد که در مناطقی از کشور به ویژه روستاها شاهد افزایش جمعیت دانشآموزان بازمانده از تحصیل باشیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات موجود در سیستم آموزشی کشور نیز به عدم آموزش معلمان برای فعالیت در فضای مجازی برمیگردد که تحقق این امر نیز نیازمند برنامهریزی دقیق است، ضمن اینکه تمام دستگاهها باید برای آمادهسازی زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات آموزشی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کنند تا از بروز هر گونه خلل در سیستم آموزشی که پایه توسعه کشور است، جلوگیری شود.
انتهای پیام/۶۰۰۰۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0