کد خبر : 14687
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 - 23:50

مشکل فروش محصولات کشاورزی با کشت قراردادی از بین می‌رود

مشکل فروش محصولات کشاورزی با کشت قراردادی از بین می‌رود

به گزارش تبریز یازار، اکبر فتحی در حاشیه افتتاح استودیو کشاورز شبکه برکت اظهار داشت: در صورتی که به موضوع ژنتیک و استفاده از ارقام اصلاح شده بذور، تغذیه مناسب، استفاده از روش‌های به زراعی، اجرای تناوب به جای آیش به ویژه در دیمزارها، مبارزه با انواع آفات و بیماری‌ها و استفاده از کودهای مناسبی


به گزارش تبریز یازار، اکبر فتحی در حاشیه افتتاح استودیو کشاورز شبکه برکت اظهار داشت: در صورتی که به موضوع ژنتیک و استفاده از ارقام اصلاح شده بذور، تغذیه مناسب، استفاده از روش‌های به زراعی، اجرای تناوب به جای آیش به ویژه در دیمزارها، مبارزه با انواع آفات و بیماری‌ها و استفاده از کودهای مناسبی که مقاومت نبات را نسبت به شرایط نامساعد ارتقاء می‌دهند توجه اساسی شود حتی در شرایط نامناسب کنونی نیز می‌توان به عملکرد مطلوبی از مزارع دست یافت.

وی با تاکید بر اجرای سیاست‌های ابلاغی جدید از سوی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ارتباط با کشت پاییزه، اقدام به کشت قراردادی مورد تأکید و توجه مقام عالی وزارت می‌باشد بدین صورت که باید به نحوی برنامه ریزی نمود که هر کشتی در قالب کشاورزی قراردادی صورت گیرد تا در آینده مشکلی از بابت بازار آن محصول ایجاد نگردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در همین زمینه با مخاطب قرار دادن کارشناسان و کشاورزان به ایشان توصیه نمود، کشتی را خارج از کشاورزی قراردادی و خارج از قرارداد با پشتیبان‌ها انجام ندهند تا در زمان برداشت در بازاریابی محصول خود دچار مشکل نگردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به یکی دیگر از راهبردهای مقام عالی وزارت تحت عنوان سنددارکردن اراضی کشاورزی یادآور شد: سنددار کردن اراضی کشاورزی منوط به تعیین تکلیف و تفکیک اراضی شخصی و ملی است دستیابی به این هدف لزوم شکل.گیری کارگروه‌های رفع تداخل در شهرستان‌ها را نشان می‌دهد تا پرونده‌های موضوعی در این کارگروه‌ها مطرح شده و تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گیرد، کمیسیون رفع تداخل در استان نیز هفته‌ای یکبار تشکیل خواهد شد. هرچه سریع‌تر پرونده‌ها در این کمیسیون مطرح شده و تصمیم‌گیری شوند، هدف نهایی که سنددار کردن اراضی کشاورزی است سریع‌تر محقق خواهد شد.

وی از آنجایی که هر اقدام آتی در جهت سرمایه‌گذاری نیازمند داشتن سند خواهد بود به کشاورزان توصیه نمود نسبت به این مهم اهتمام ورزند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان دولت سیزدهم همه اراضی کشاورزی سنددار می‌شود، ادامه داد: دریافت این سندها در حالت عادی با مراجعه به امور اراضی به‌دلیل اینکه مشمول قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی می‌شود، امکان‌پذیر نیست اما وقتی در قالب طرح تداخل قرار می‌گیرد، تعیین تکلیف شده و به ادارات ثبت اعلام می‌گردد.

فتحی در ادامه به راه‌اندازی شبکه برکت اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی سومین استانی است که از بهمن ماه سال ۹۹ این شبکه را مورد بهره‌برداری قرار داده است که با همکاری کلیه همکاران در ادارات تابعه به پخش برنامه‌های بخش کشاورزی می‌پردازد.

وی، استفاده از ظرفیت خود کشاورزان را در پیشبرد اهداف این شبکه ضروری دانست و راه‌اندازی این شبکه را یکی از روش‌های بسیار عالی در آموزش و ترویج کشاورزی ارزیابی نمود و متذکر شد: هفته‌ای ۲ روز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه این شبکه به پخش برنامه می‌پردازد و تلاش می‌شود به تمام طول هفته تعمیم بیابد.

فتحی، مزیت اصلی شبکه برکت را در مقایسه با رسانه‌های دیداری در ارتباط دوسویه مخاطبان با کارشناسان و مسوولان سازمانی و استانی دانست.

علی‌اکبر مویدی، معاون سازمان و رئیس موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز ضمن تشکر از افتتاح استودیو کشاورز در استان آذربایجان‌شرقی، از راه‌اندازی پایگاه ثابت تلویزیونی در شبکه آموزش (برنامه رویش)، شبکه یک سیما و شبکه سلامت (برنامه سفره سلامت)، شبکه ملی آموزش کشاورزی (شاک) و شبکه تلویزیون اینترنتی برکت ملی از استودیو کشاورز خبر داد.

ارتقاء دانش کشاورزان، موجب افزایش بهره‌وری و اقتصادی شدن کشاورزی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی شبکه اینترنتی برکت خبر داد و یادآور شد: برنامه‌های شبکه برکت در ۲ روز هفته پخش می‌شود که  براساس افزایش تقاضا به تمام طول هفته تعمیم می‌یابد.

اکبر فتحی، در حاشیه افتتاح استودیو کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگاران  با بیان اینکه از طریق شبکه برکت آموزش‌های لازم به بهره‌برداران داده می‌شود و جلسات مشاوره‌ای از این شبکه قابل پخش خواهد بود، گفت: رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی استان ترویج و آموزش کشاورزی به تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: برای این امر طبیعتاً روش‌های مختلفی به کار رفته است در گذشته آموزش‌های چهره به چهره، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها مدنظر بوده است اما امروزه با توجه به ظرفیت‌های موجود به راه‌اندازی شبکه‌ای تحت عنوان شبکه برکت در بستر اینترنت اقدام می‌شود که از طریق آن آموزش‌های لازم به بهره‌برداران داده می شود و حتی جلسات مشاوره‌ای که می‌تواند کمک کنده باشد، از این شبکه قابل پخش خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر این برنامه روزهای یکشنبه و چهارشنبه پخش می‌شود اما تلاش می‌شود بر اساس افزایش تقاضا به تمام طول هفته تعمیم یابد.

وی، رمز عبور از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و اقتصادی را آموزش مؤثر و توانمندسازی بهره‌برداران دانست و اذعان داشت: آموزش مؤثر و توصیه‌های فنی منجر به ارتقاء دانش و تغییر نگرش کشاورزان و کارشناسان و در نهایت موجب تغییر رفتار حرفه‌ای و ایجاد مهارت در جامعه هدف، افزایش بهره وری و اقتصادی شدن کشاورزی می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۱/س




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.