به گزارش تبریز یازار، جواد رحمتی امروز در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان با اشاره به عوامل اصلی تصادفات و سوانح رانندگی، اظهار داشت: رفتارهای منجر به سوانح رانندگی باید بهصورت تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و تصمیمات مناسب و عملیاتی در این زمینه اتخاذ شود.
وی، نسبت به افزایش تصادفات درون شهری، ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: عوامل این موضوع نیز باید شناسایی شده و موضوعاتی همچون مدیریت شهرسازی و معماری، نوع تراکم جمعیت و افزایش سفرهای درونشهری را با نگرش علمیتر و دقیقتری مورد ارزیابی قرار دهیم.
رحمتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بار ترافیکی بیش از ۱۲۵ هزار خودرو در اتوبان شهید کسایی تبریز، گفت: تردد این حجم از خودرو در این مسیر وحشتآفرین است و با توجه به تصادفات متعدد در این اتوبان، انتظار داریم با همکاری نهادهایی همچون شهرداری تبریز یک بار برای همیشه، تصمیم مناسبی برای کاهش تصادفات این مسیر اتخاذ کنیم.
وی همچنین با انتقاد از حضور خطرناک و بیاحتیاط خودروهای میوهفروشی در حاشیه برخی محورهای مواصلاتی استان، متذکر شد: توقفهای بدون دلیل و کسب و کارهای کنار جادهها، میزان ایمنی در این محورهای مواصلاتی را کاهش داده و باعث افزایش احتمال خطر در این مسیرها میشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ادامه بر یکپارچه کردن ورودی به خیابانهای اصلی تاکید و تصریح کرد: این موضوع در محور تبریز- آذرشهر و تبریز-صوفیان بیش از پیش احساس میشود که با نصب گاردریل و نیوجرسی میتوان میزان تصادفات جادهای را به کمترین میزان ممکن کاهش داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ترددهای درونشهری و برونشهری در اتوبان شهید کسایی تبریز اشباع شده است، یادآور شد: در این اتوبان روزانه ۱۲۵ هزار تردد وجود دارد.
اروجعلی علیزاده افزود: آزادراه تبریز-سهند ۶ خطه و اتوبان شهید کسایی پنج خطه است که باید افزایش بار ترافیکی کسایی در آینده بر اساس ظرفیت آن تعریف شود تا دچار چالش نشویم.
در این جلسه در مورد محل خروجی شهرک صنعتی شهید مدنی به آزادراه تبریز-سهند، آخرین وضعیت تصادفات جادهای و نحوه استفاده بهرهبرداران معادن از جادهها و تامین سهم معادن در توسعه زیرساخت نقاط بهرهبرداری بررسی شد.
انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0