به گزارش تبریز یازار، اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی با حضور در دفتر تبریز یازار تبریز با اعضای این تحریریه دیدار و گفتوگو کرد.
اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اگرچه انتظارات از ما زیاد اسک ولی در مقابل محدودیتهای زیادی هم وجود دارد که باید آنها را رفع کرد.
وی با بیان اینکه مردم با مسوولان ارتباط خوبی داشتند و اگر الان فاصلهای بین آنها افتاده است به خاطر بیتوجهی خود مسوولان میباشد، افزود: خبرنگاران در کاهش این شکاف و فاصله بین مردم و مسوول نقش پررنگی دارند.
کاهش ۶۰ درصدی سفر با اتوبوس در آذربایجانشرقی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان به اثرات کرونا در حمل و نقل جادهای استان اشاره کرد و گفت: قبل از شیوع کرونا میزان سطح اشغال صندلیهای اتوبوس به صورت میانگین بین ۱۲ الی ۱۵ صندلی بود که الان ۶۰ درصد کاهش یافته است و یک اتوبوس با ۴ الی ۵ مسافر حرکت میکند.
وی در خصوص وضعیت جادهای استان ابراز کرد: همه ما خانههای خود را هر روز، یک روز در میان و سه روز یکبار جارو میکشیم و اگر خانهای یک ماه جارو کشیده نشود در شرایط و وضعیت نامرتبی قرار میگیرد و موضوع راه و نگهداری نیز مشابه خانه است و نباید دیدگاه پروژهای به آن داشت.
۲۵۰ میلیون تردد در جادههای آدربایجانشرقی
علیزاده ادامه داد: سال گذشته ۲۵۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است که یک رقم بسیار چشمگیری است از اینرو باید روزانه، ماهانه و سالانه حق راه را پرداخت کرد و در مقابل سرویسدهی خوب از راه خواست.
وضعیت راههای آذربایجانشرقی
وی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد، توضیح داد: ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی که ۶ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است و ۲ هزار کیلومتر دیگر احداث شده و رویه شنی ریخته شده است و همچنین ۴ هزار کیلومتر شبکه اصلی و آزادراه، بزرگراه و راه اصلی با ۱۰۰ درصد آسفالت وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان افزود: ۱۸۰۰ روستای استان دارای آسفالت هستند که این میزان از نظر جمعیت ۳ درصد جمعیت روستائیان را شامل میشود.
وی خاطرنشان کرد: فقط ۷ درصد روستاییان راه آسفالت ندارند که این روستاها، اغلب جمعیت بسیار کمی دارند.
علیزاده با تاکید بر اینکه نُرم جهانی اختصاص ۶ درصد از هزینه ساخت راه برای خدمات راههاست، ادامه داد: سال گذشته وضعیت راه مناسب نبود و مشکلات زیادی داشتیم ولی از همان سال پیش در حدود ۴۰۰ هزار تن آسفالت برای ۴۰۰کیلومتر راه ریخته شد که رقم قابل توجهی است.
وی ادامه داد: در ۵ ماه سال جاری، ۱۵۰ هزار تن آسفالتریزی شده است و تا مساعدت شرایط جوی نیز ادامه خواهد یافت و هدفگذاری ۳۰۰ هزار تن آسفالتریزی میباشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی متذکر شد: ارزش راههایی که آسفالت شده است، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که باید سالانه ۴ درصد این رقم(۱۲۰۰ میلیارد تومان) را جهت نگهداری راهها بدهند که فقط ۲۵۰ میلیارد تومان اختصاص مییابد.
وی طرح ابرار برای آسفالتریزی و بهسازی روستایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: سهم استان از این طرح بسیار خوب است که با اختصاص سهمیه میتوان ۱۵۰ کیلومتر را اجرا کرد.
اختلاف دمای فصل تابستان و زمستان آذربایجانشرقی علت کاهش عمر آسفالت
علیزاده در خصوص چرایی عمر کم آسفالت در استان گفت: اگر طرح روسازی آسفالت به خوبی انجام گیرد، باید ۸ تا ۱۰ سال جوابگو باشد ولی استان آذربایجانشرقی به علت تفاوت دمای فاحشی که در فصل گرما و سرما دارد در آسفالت مشکلاتی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: کرونا در بخش حمل و نقل مسافربری اثرات بدی گذاشت ولی در بخش بار اثر آنچنانی نگذاشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانشرقی اذعان داشت: با برنامهریزیهای انجام گرفته، همه افرادی که اقدام به مسافرگیری و گرفتن پول دستی از مسافران میکردند را حذف کردیم و محوطهای برای مسافرگیری اختصاص دادهایم.
وی افزود: در اتوبان کسایی نیز برخی اتوبوسها نگه داشته و مسافرگیری میکردند که این مسیر نیز بسته خواهد شد و هیچ اتومبیلی حق توقف نخواهد داشت.
علیزاده با اشاره بر اینکه دو مدل کامیون داریم که یک سری مربوط به ما است که کارت هوشمند دریافت کردهاند، افزود: بیش از ۲۴ هزار ناوگان در حوزه بار و ترانزیت در استان داریم.
وی ادامه داد: ۶۹۰ اتوبوس در استان و ۴۰ هزار کارت هوشمند وجود دارد.
علیزاده خاطرنشان کرد: آذربایجانشرقی حدود ۱۰ درصد ناوگانهای کشوری را به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: از مرداد سال ۹۷ تا مرداد سال جاری بیش از ۳۸۰ حلقه لاستیک توزیع کردهایم که همچنان ادامه هم دارد.
انتهای پیام/۶۰۰۲۷
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0