کد خبر : 12310
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۴۰

لیست منتشر شده از نمایندگان مخالف با رتبه‌بندی در فضای مجازی کذب محض است

لیست منتشر شده از نمایندگان مخالف با رتبه‌بندی در فضای مجازی کذب محض است

به گزارش تبریز یازار، مهدی اسماعیلی درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این طرح همچنان در دستور کار کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس قرار دارد و پس نهایی شدن بررسی‌‎ها، راهی صحن علنی مجلس خواهد شد. نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و کمیسیون آموزش در راستای


به گزارش تبریز یازار، مهدی اسماعیلی درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این طرح همچنان در دستور کار کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس قرار دارد و پس نهایی شدن بررسی‌‎ها، راهی صحن علنی مجلس خواهد شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و کمیسیون آموزش در راستای ارتقای منزلت معلم تغییرات بنیادینی را  در این لایحه اعمال کرد، گفت: قطعا همگان از اهمیت پرداختن و توجه به حوزه آموزش و پرورش مطلع هستند و این حوزه باید تبدیل به دغدغه اصلی مسوولان اجرایی تبدیل شود.

اسماعیلی، درباره لیست منتشر شده از نمایندگان مخالف رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در فضای مجازی، متذکر شد: انتشار چنینی لیستی اساساً کذب است، چراکه حتی نام تدوین‌کنندگان و مدافعان اصلی رتبه‌بندی و همسان‌سازی نیز در این لیست آورده شده است.

برخی به دنبال تخریب مجلس انقلابی هستند/ این مجلس مدافع معلمان است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: از پلیس فتا این درخواست را داریم که این حرکات تخریبی را در فضای مجازی دنبال کند و اجازه تخریب برخی جریانات که با اهدافی رویه خاصی را دنبال می‌کنند, برخورد کند.   

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان بر مبنای سند تحول بنیادین تنظیم شده است، یادآور شد: طی سالیان گذشته بررسی‌های اولیه برای اجرای این طرح صورت گرفته ولی این طرح اجرایی نشد؛ رتبه‌بندی فرهنگیان باید منجر به توجه به صلاحیت، منزلت و شأن معلمان شود و با تغییراتی که مجلس اعمال کرد به اهداف نزدیک خواهیم شد.

لایحه اولیه دولت بازخوردهای منفی از جانب معلمان داشت

اسماعیلی با بیان اینکه پیش‌نویس لایحه که از جانب دولت به مجلس ارائه شد، بازخوردهای منفی را از جامعه فرهنگیان به دنبال داشت، افزود: به همین جهت، مجلس با حمایت دکتر قالیباف رئیس مجلس این لایحه به محض وصول، در اولویت رسیدگی خود در صحن علنی قرار گرفت و پس از رأی بالا به کلیات، کمیسیون آموزش وارد بررسی جزئیات این لایحه مهم شد.

اصلاحات مجلس در لایحه دولت موجب رضایتمندی معلمان شد

وی با اشاره به جلسات سه شیفت کمیسیون آموزش برای بررسی این لایحه مهم به نفع معلمان، تصریح کرد: برای اینکه این لایحه در شأن معلمان باشد، این بررسی‌‎ها به طول انجامید ولی معلمان مطمئن باشند طرحی با در نظر گرفتن ابعاد مالی و مادی به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه این طرح اهداف مهم «ارتقای کیفیت آموزش» از طریق ارتقای تشویق نیروی انسانی در آموزش و پرورش برای علم آموزی و «رضایتمندی معلمان با رعایت شأن و منزلت معلم» را دنبال می‌کند، ادامه داد: تغییرات کمیسیون آموزش و بازنویسی‌های صورت گرفته در این لایحه، موجب رضایتمندی معلمان شد و بازخوردهای مثبتی از آنها را به دنبال داشت.

اگر مطالبات معلمان به صورت تدریجی محقق می‌شد، امروز شاهد انباشت آنها نبودیم

رئیس کمیته آموزش و پرورش  کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان به معنای افزایش حقوق نیست، افزود: بلکه طرحی برای ارتقای کیفی و منزلت معلمان است؛ اگر سالیان گذشته این طرح به صورت تدریجی اجرایی می‌شد، امروز شاهد انباشت مطالبات معلمان در  این مقطع زمانی نبودیم.

انتتهای پیام/۶۰۰۰۱/س




Source link

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.